Školní rok 2019/2020 v ZŠ TS
Celostátní i školní projekty na naší škole
A. Projekty celostátní
1. Projekt „Jazykově vzdělanější“.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Výzva č. 02_18_063 Šablony II v prioritní ose 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání.
Projekt je zaměřen na personální podporu, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků, podporu extrakurikulárních/ rozvojových aktivit.
Výše finanční podpory:
Celkové způsobilé výdaje: 1 648 928 Kč
Příspěvek Unie: 1 401 588,80 Kč
Národní veřejné zdroje: 247 339,20 Kč
ZŠ Trhové Sviny: 1 648 928 Kč
Časové určení: 1. 9. 2019 - 31. 8. 2021
Garantem projektu: Mgr. Jiří Pavel
2. Projekt „Finančně gramotná škola“
Od minulého školního roku jsme držiteli bronzového certifikátu Finančně gramotná škola. V letošním školním roce budeme usilovat o získání stříbrného certifikátu.
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
B. Školní projekty
1. Projekt „Zachraň strom č. 21“
Na škole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
- kompetence pracovní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
- environmentální výchova
Časové určení: říjen 2019
Garantem projektu: Mgr. Aleš Pospíchal
2. Projekt „Mikulášská merenda“
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence sociální a personální
- kompetence k řešení problémů
- kompetence pracovní
- kompetence komunikativní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
- osobnostní a sociální výchova
Garantem projektu: Ved. vychovatelka Jana Princová
3. Projekt „Vánoční den“
Jednotlivé třídy si připraví v rámci hodin výtvarné výchovy a pracovních činností drobné výrobky (výrobky ze dřeva nebo kovu, upomínkové předměty, hlavolamy, pletené zboží, domácí cukroví apod.). Žáci, rodiče a ostatní občané mají možnost si v uvedený den zakoupit nabízené zboží. Žáci si sami zvolí, na co použijí obdržené finanční prostředky.
Cílem projektu je seznámit žáky se základy fungování tržní ekonomiky a dále rozvíjet sociální cítění formou charity.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence k řešení problémů
- kompetence občanské
- kompetence pracovní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
- osobnostní a sociální výchova
Časové určení: prosinec 2019
Garantem projektu: Mgr. Jana Vondrášková
4. Projekt „Jeliman“
Sbírka ve prospěch ZOO Dvorec; žáci a učitelé každoročně vyberou částku 6000,- Kč a sponzorují tím v uvedené ZOO lemura jménem Jeliman; žáci a učitelé se tak stávají adoptivními rodiči zvířete a od vedení ZOO Dvorec obdrží příslušný certifikát; projekt vzešel z podnětu členů školního parlamentu ve školním roce 2014/15.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
V projektu se uplatňuje především:
- osobnostní a sociální výchova
- rozvoj vlastností jako je ochota pomáhat těm; zájem o zvířata, solidarita
Časové určení:
- Sbírka tento školní rok neproběhne. V minulém školním roce se povedlo vybrat finanční částku na dva roky.
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
5. Projekt „Zachraň strom č. 22“
Na škole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
- kompetence pracovní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
- environmentální výchova
Časové určení: květen 2020
Garantem projektu: Mgr. Aleš Pospíchal
6. Projekt „Dětský den“
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence sociální a personální
- kompetence k řešení problémů
- kompetence pracovní
- kompetence komunikativní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
- osobnostní a sociální výchova
Časové určení: pátek 29. května 2020
Garantem projektu: Vychovatelka Marie Petrová